neděle, února 08, 2009

Jak jsme lovili Lesní lom GC11RBM


Tak při výběru co si naplánovat na procházku na odpoledne, padl výběr na tuto multinku. Vytisknout listing, popadnout Legenda zkontrolovat baterky, nachystat obě děti, svačinu, protože na čerstvém vzduchu vyhládne a můžem vyrazit. Mladší geokačer se veze v kočárku a starší geokačerka pěšky. Pár metrů jsme se popovezli MHD, z Jírové na zastávku Malá Klajdovka. Dál už po vlastních.


Pěknou procházkou lesem se dostáváme k závoře a počítáme počet pruhů. Rozměry lomu jsem měl odhadnuté z mapy.cz, takže jen dosadit a je to. No ciferace, tj. součet jednotlivých cifer říká, že to mám špatně. Tak ještě korekce a už to vyšlo. Mezitím mi všichni utekli i s GPSkou a směřují si to po cestě na dno lomu.

Dobíhám většinu a diktuji souřadnice manželce. Ta je zadává a pokračujeme na final. Na dně lomu manželka bere hledání do svých rukou a my ostatní zatím hrajem Nacza (skládáme nick z kamenů) a chystáme se vyfotit. Manželka krouží kolem finálních souřednic, ale zdá se, že nemůže najít.
Přišla si pro Hint a opět vyráží hledat.


No za chvilku se vrací a nic nemá. Hint byl pařez a my skládali naší kamenou skládačku u dvou obrovských pařezů. Vysvětluji, že se nacházíme v lomu a účinkem odrazů může GPS ukazovat i úplně vedle. A už hledám já a prolézám skrz naskrz oba velikánské pařezy asi 40m vzdálené. Nic nenacházím ani já.

Bezradně odcházím na místo, kam ukazuje GPS, je to to zhruba střed lomu a nikde nic. Ani není žádné místo kam by se to dalo schovat. No to jsem z toho jelen.

Ale protože nám počasí přálo, tak jsme to zvládali v pohodě a dal jsem se znovu do přepočítání zadání. A vyšlo to ... jaké překvapení, stejně jako předtím.


Zadávám souřadnice znovu do Legenda a konečně se podařilo záhadu rozlousknout. Po zadání nového bodu se musí vybrat tlačítko NAVIGOVAT a ne jen OK. Takže jsme vlastně hledali na výchozích souřadnicích. A kam, že to vychází? No nahoru, na začátek lomu.

Tak na správném místě už jsme s hledáním úspěšnější a aspoň jsme se dostali na místo kam by jsme se jinak asi nepodívali. Poklad nalezen, s dětmi povinná výměna hraček a můžeme spokojeně domů.
Takže už jen díky za keš a těšíme se co se nám podaří příště.

Žádné komentáře: